Retourbeleid Retourbeleid
Gratis verzending in Nederland en België - Betaal achteraf met Klarna
Gratis verzending in Nederland en België - Betaal achteraf met Klarna

Retourbeleid

RETOUREN

---------------------------------------------------------------- 

U kunt uw bestelling binnen 14 dagen voor retour aanmelden. Als na levering 14 dagen zijn verstreken, kunnen wij u helaas geen restitutie meer bieden. 

Product retourneren voor creditering
Het is uiteraard mogelijk om een product te retourneren voor restitutie van het aankoopbedrag.
Echter hiervoor dient de retour-zending aan een aantal eisen te voldoen.

Eisen voor volledige creditering van het product.

  • U heeft een zichttermijn van 14 dagen. U kunt in aanmerking komen voor creditering wanneer u een retour-aanvraag doet binnen 14 dagen. Het product mag niet gebruikt zijn. Je mag het product bekijken en beoordelen net zoals je dat in een fysieke winkel zou doen. 
  • Nadat u goedkeuring heeft ontvangen op de retour-aanvraag heeft gedaan, dient u het pakketje binnen 5 werkdagen naar ons te retourneren.
  • Het product dient in originele staat geretourneerd te worden inclusief de originele verpakking. 
  • Retourzendingen dienen stevig verpakt, goed dicht getaped, scheur- en lekvrij retour gestuurd te worden. 
  • Het is niet de bedoeling dat de inhoud van het pakketje verschuift. 
  • Het product dient volledig (inclusief eventuele accessoires) retour gestuurd te worden.

Bevalt de aankoop niet, maar heeft u het product al reeds in gebruik genomen?

Bij gebruikerssporen, ontbrekende onderdelen of accessoires en beschadigde (geopende) verpakkingen heeft u geen recht meer op restitutie van het volledige aankoopbedrag.

Krijgt u een negatieve beoordeling van onze retouren-afdeling? Dan kan maximaal 50% van het aankoopbedrag worden teruggestort of het product wordt terug naar de klant gestuurd.

Om uw retour af te kunnen ronden, hebben wij uw ordernummer en het e-mail adres nodig waarmee u heeft besteld.

Verzend uw aankoop niet terug naar het adres wat op de verpakking staat vermeld.

In bepaalde situaties wordt alleen gedeeltelijke restitutie toegekend: (indien van toepassing)

  • Boek met duidelijke tekenen van gebruik
  • CD, DVD, videoband, software, videospel, cassettebandje, of vinylplaat die reeds geopend is.
  • Een artikel dat niet in de originele staat verkeert, is beschadigd of onderdelen mist om redenen die niet aan een defect zijn toe te schrijven.

Bepaalde goederen kunnen niet geretourneerd worden.
Goederen met beperkte houdbaarheid, zoals levensmiddelen, bloemen, kranten en tijdschriften kunnen niet worden geretourneerd. Ook accepteren wij geen retour van intieme of sanitaire goederen, gevaarlijke stoffen, brandbare stoffen of gassen.

Welke producten kunnen niet geruild worden?

  • Verbruiksartikelen zoals lampen, batterijen en vloeistoffen
  • Vaatwastabletten
  • Vouchers of tegoedbonnen
  • Artikelen die langer dan 14 dagen ontvangen zijn
  • Artikelen die gebruikt, beschadigd of incompleet zijn
  • Artikelen waarvan de verpakking ontbreekt
  • Planten

    Artikelen die om hygiënische redenen niet geruild of geretourneerd kunnen worden:

    • Oordopjes
    • Headsets
    • Orenreinigers
    • Ondergoed
    • Sanitaire goederen
    • Badmode
    • Topdekmatrassen
    • Matrassen
    • Verzorgingsproducten
    • Sokken
    • Scheermesjes
    • Corrigerend ondershirt of ondergoed
    • BH’s
    • Inlegzolen
    • Bikini’s
    • Teen of voet-ondersteuners
    • Haarproducten
    • Spiersimulator
    • Producten die in direct contact zijn met de huid

    Als wij bovenstaande artikelen retour ontvangen, dan nemen wij deze retouren niet in behandeling. Daarnaast ben je zelf ook aansprakelijk voor de verzendkosten, wanneer wij dit artikel weer naar je opsturen.

      Restitutie (indien van toepassing)
      Zodra uw retour is ontvangen en geïnspecteerd, zullen wij u een e-mail verzenden om u ervan op de hoogte te stellen dat wij uw geretourneerde artikel hebben ontvangen. Ook stellen wij u op de hoogte van de goedkeuring of afwijzing van uw restitutie. Indien goedgekeurd, zal uw restitutie worden verwerkt, en binnen 14 dagen automatisch worden teruggeschreven naar uw creditcard of via de oorspronkelijke betaalmethode.

      Late of ontbrekende restituties (indien van toepassing)
      Als u nog geen restitutie hebt ontvangen, controleer dan eerst nogmaals uw bankrekening. Neem vervolgens contact op met uw creditcarduitgever.

      Het kan een tijdje duren voordat uw restitutie wordt weergegeven. Neem hierna contact op met uw bank. Vaak is er sprake van een verwerkingstijd voordat u uw restitutie ontvangt.

      Als u dit allemaal heeft gedaan maar uw restitutie nog steeds niet hebt ontvangen, neem contact met ons op via het contactformulier.

      Sale-artikelen (indien van toepassing)

      Ruilen (indien van toepassing)
      Wij vervangen artikelen alleen als deze defect of beschadigd zijn. Als u het wilt ruilen voor hetzelfde artikel, neem contact met ons op via het contactformulier met als onderwerp "ik wil iets retourneren".

      Geschenken
      Als het artikel bij aankoop werd aangeduid als geschenk en rechtstreeks naar u werd verzonden, ontvangt u een tegoedbon ter waarde van uw retourartikel. Zodra het geretourneerde artikel is ontvangen, krijg u via e-mail een tegoedbon toegezonden. Als het artikel bij aankoop niet werd aangeduid als geschenk, of als degene waarvan u het geschenk ontving de bestelling naar zichzelf liet verzenden om vervolgens aan u te geven, versturen wij een restitutie naar deze persoon en wordt hij/zij op de hoogte gesteld van uw retour.

      Retour verzenden & Retouradres
      Om uw product te retourneren, neem contact met ons op via het contactformulier met als onderwerp "ik wil iets retourneren". U bent zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten voor het retourneren van uw artikel. Verzendkosten worden niet gerestitueerd.

       

      De leveringsduur van uw geruilde product kan variëren, afhankelijk van waar u woont.

      Als u een artikel met een waarde van boven de €75 verzendt, kunt u overwegen gebruik te maken van een verzenddienst met track & trace of een verzendverzekering afsluiten. Wij kunnen niet garanderen dat wij uw geretourneerde artikel zullen ontvangen.

      Contact
      Mail: info@webwinkelaar.nl